Eksportere nyhetsbrevabonnenter fra Magento

I denne opplæringsvideoen vil vi vise deg hvordan du kan eksportere kundedata for de som har abonnert eller meldt seg av nyhetsbrevet ditt i Magento 2. Du vil lære hvordan du kan bruke denne informasjonen for å oppdatere og administrere nyhetsbrevetsystemet ditt mer effektivt.

Se vår opplæringsvideo om hvordan du eksporterer kunder som har abonnert på nyhetsbrevet eller meldt seg av nyhetsbrevlisten i Magento 2 her:

Veiledning for eksport av nyhetsbrevabonnenter i Magento 2

I denne detaljerte opplæringsvideoen vil vi veilede deg gjennom hvordan du kan eksportere kundedata for de som har abonnert på eller avmeldt seg fra nyhetsbrevet ditt i Magento 2. Denne prosessen er viktig for effektiv administrasjon og oppdatering av nyhetsbrevsystemet ditt.


1. Eksportere abonnenter som har meldt seg på nyhetsbrevet

  • Gå til ‘Markedsføring’ og deretter ‘Nyhetsbrev abonnenter’ i Magento 2. Dette er utgangspunktet for å håndtere dine nyhetsbrevabonnenter.
  • Bruk filterfunksjonen for å segmentere abonnenter basert på når de startet sitt abonnement. Dette gir deg mulighet til å målrette spesifikke grupper.
  • Velg ‘Søk’, og bruk deretter ‘Velg alle’ for å inkludere alle relevante abonnenter i eksporten.
  • Velg eksportformatet, vanligvis CSV, og last ned filen. Denne filen kan enkelt importeres til e-postmarkedsføringsverktøy som Mailchimp for videre bruk.


2. Eksportere kunder som har avsluttet sitt abonnement

  • Returner til ‘Nyhetsbrev abonnenter’ og tilbakestill filteret for å fjerne det forrige utvalget.
  • Filtrer nå basert på kunder som har avsluttet sitt abonnement. Dette trinnet hjelper deg å forstå og administrere kundenes engasjementsnivå.
  • Gjenta prosessen ved å klikke på ‘Søk’ og ‘Velg alle’, og eksporter deretter listen på samme måte som for aktive abonnenter.


Konklusjon

Å kunne eksportere både aktive og inaktive abonnenter er en verdifull funksjon i Magento 2 som gir innsikt og kontroll over ditt nyhetsbrevsystem. Denne informasjonen er avgjørende for å forstå abonnementstrender, segmentere mottakere effektivt, og rense opp i listene for å sikre at ditt nyhetsbrev når de mest relevante mottakerne.