Opprett prisregler og tilbud basert på attributter, attributtsett og kundegrupper

I denne opplæringsvideoen vil vi gå gjennom trinnene for å opprette avanserte prisregler i Magento 2, basert på attributter, attributtsett og kundegrupper. Du vil lære hvordan du kan tilpasse prisene dine for å tilby spesialtilbud på utvalgte produktgrupper eller til bestemte kundegrupper.

Se vår opplæringsvideo om hvordan du oppretter avanserte prisregler basert på attributter, attributtsett og kundegrupper i Magento 2 her:

Steg-for-steg guide til oppretting av avanserte prisregler i Magento 2

I denne opplæringsvideoen viser vi deg hvordan du kan opprette og tilpasse avanserte prisregler i Magento 2, basert på attributter, attributtsett og kundegrupper. Denne veiledningen er utformet for å hjelpe deg med å tilby skreddersydde priser og spesialtilbud i din nettbutikk.


1. Opprette og konfigurere attributter

  • Start med å gå til ‘Butikker’ og deretter ‘Produkt’ i Magento 2.
  • Her kan du opprette nye attributter eller bruke eksisterende. Viktig er å sikre at ‘Bruk for promo regler betingelse’ er satt til ‘Ja’. Dette gjør attributtet tilgjengelig for prisregler.


2. Legge til attributter på produkter

  • Naviger til produktkatalogen og legg til de nødvendige attributtene på de aktuelle produktene.
  • Dette trinnet krever at du velger produktet, endrer attributtet og lagrer endringene for å reflektere de nye prisreglene.


3. Opprette nye prisregler

  • Gå til ‘Markedsføring’ og deretter ‘Katalog pris regel’ for å sette opp nye prisregler.
  • Aktiver regelen, velg relevante kundegrupper som tilbudet skal gjelde for, og angi en gyldighetsperiode for regelen.


4. Definere regler basert på attributter

  • Velg de attributtene som prisregelen skal baseres på. Dette kan for eksempel være et spesifikt attributt som ‘personbil’.
  • Det er også mulig å opprette regler som påvirker alle produkter med et bestemt attributt.


5. Sette opp rabattbetingelser

  • Bestem hvordan rabatten skal beregnes. Du kan velge mellom prosent av originalprisen eller et fast beløp. Husk å ta hensyn til merverdiavgift ved faste beløp.


6. Håndtere flere prisregler

  • Prioriter dine prisregler slik at de som har høyest prioritet (nærmest 0) gjelder først. Dette er viktig når flere prisregler overlapper hverandre.


7. Aktivering og oppdatering av systemet

  • Etter at prisreglene er opprettet og lagret, gå til ‘System’ og deretter ‘Index Management’ for å sikre at endringene blir effektuert.
  • Ikke glem å oppdatere Magento-cachen for å reflektere endringene i nettbutikken.


Konklusjon

Ved å følge disse trinnene, kan du tilpasse prisene i din Magento-butikk for å møte behovene til ulike kundegrupper. Dette vil ikke bare øke salget, men også forbedre kundeopplevelsen ved å tilby målrettede tilbud og rabatter.